El diumenge 17 de desembre es va celebrar La Marató de 3Cat, dedicada, per primera vegada, a la salut sexual i reproductiva amb el lema “ La Marató que dona llum”. La Marató és un projecte solidari impulsat per Televisió de Catalunya i la Fundació La Marató de TV3 enfocat a obtenir recursos econòmics per a la investigació científica de malalties que encara no tenen cura definitiva, però també fa una important tasca de sensibilització en la població catalana sobre aquestes malalties i la necessitat de potenciar la recerca.

La Marató de 3Cat va recaptar, aquest diumenge, 17 de desembre, 5.705.395 d’euros

La Marató de 3Cat no seria possible sense la participació de la ciutadania. Ser voluntari o voluntària de La Marató és una oportunitat per veure i viure en primera persona aquest esdeveniment solidari amb tant d’impacte a Catalunya. Aquesta edició, al voltant de 1.300 voluntàries i voluntaris, han participat en les diferents seus, desenvolupant diferents tasques, al llarg de tot el diumenge.

Com cada any, les habituals seus telefòniques s’ha desplegat a la Fira de Barcelona, el Palau de Congressos de Girona, el Port de Tarragona i la Universitat de Lleida per atendre els milers de trucades de donatius que es destinaran a la sensibilització i la recerca sobre la salut sexual i reproductiva

Les Tasques del Voluntariat de La Marató

• SERVEI D’ÀPATS: S’encarreguen de tenir preparat el menjar per a les persones que comencen el seu torn de voluntariat.
• SERVEI D’ORDRE: Vetllen perquè les persones voluntàries es desplacin per la seu amb el màxim ordre i silenci. S’estableixen circuits predeterminats interns per als grups de voluntaris. A les seus de Girona i Lleida, també són els encarregats de fer la primera acollida de voluntaris i d’acreditar-los.
• ATENCIÓ CONVIDATS: L’objectiu és acollir i acompanyar els convidats i convidades a La Marató, coordinar l’accés als telèfons i assessorar-los en la seva tasca de telefonistes.
• MISSATGERS: S’encarreguen de completar el circuit de les butlletes i la logística. Vetllen perquè els voluntaris d’atenció telefònica sempre tinguin butlletes per emplenar.
• CAPS DE TAULA: Aclareixen els dubtes de la filera de telefonistes que tenen assignada i en recullen les butlletes. A més, han de garantir que sempre tinguin butlletes per emplenar. També han de procurar que disposin d’aigua. Resolen els dubtes que sorgeixin i tramiten, mitjançant els missatgers, les butlletes bones i les anul·lades.
• SEPARADORS: Aquesta tasca de les seus de Girona, Lleida i Tarragona l’assumeix el personal de gestió de dades. S’encarreguen de rebre totes les butlletes amb donatiu i de fer-ne una primera separació, ja que cal revisar-les totes.
• ATENCIÓ TELEFÒNICA: La tasca consisteix a atendre les trucades de particulars i empreses que volen fer donatius.

Un agraïment a totes les persones voluntàries que vau participar a La Marató!

Per totes aquelles persones que estigueu interessades a continuar fent voluntariat, podeu consultar la plataforma Connecta’t al Voluntariat, que la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària posa a l’abast d’entitats i ciutadania, on trobareu diferents projectes i entitats en què es necessita la participació de les persones voluntàries.

Per a més informació, visiteu la web de La Marató de 3Cat