En Xavier Corbella, responsable de l’Escola de l’Esplai de Tarragona i el sub-director general de Cooperació Social i Voluntariat, Marc Viñas, han donat la benvinguda a les 15 escoles que han participat en la trobada.

Seguidament, el Xavier Corbella i l’Estrella Segura de la Fundació Santa Maria de Siurana han explicat l’estructura de la Fundació i els diversos programes que aglutina.

De la presentació cal destacar que el Pla de de Formació de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya representa un 23% de l’acció formativa de l’Escola de l’Esplai de Tarragona, i els reptes de futur que es plantegen són: fer xarxa d’aliances amb el màxim d’agents, renovar el compromís social amb les Terres de l’Ebre -recordar la nostra finalitat- i l’enriquiment del claustre de docents amb nous perfils.

Des de la DGACC, l’Araceli Crespo ha valorat les accions elaborades durant l’any passat i conjuntament amb les escoles amb motiu del 25è aniversari del Pla de Formació i de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya ha  plantejat les accions futures. A més a més, ha explicat els avenços de l’acord institucional amb l’Institut Català de les Qualificacions Professionals que pretén millorar el reconeixement social i competencial de les formacions del PFAVC, i que aquest any implicarà més directament les escoles en la construcció d’aquets model.

Per finalitzar, les escoles del Pla han participat en una dinàmica de grup, per definir una trobada de docents del Pla, amb l’objectiu de respondre a una de les demandes que moltes d’elles havien expressat en la darrera trobada del mes d’octubre celebrada a Girona.  

El PFAVC, que enguany celebra el seu 25è aniversari, és una proposta formativa adreçada al voluntariat de qualsevol àmbit d’intervenció que impulsa i reconeix el Govern i compta amb la participació d’escoles de formació d’experiència reconeguda que n’imparteixen la formació.