agraïment al voluntariat

La Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària (DGACC) amplia el termini del procés participatiu fins al 20 d’octubre per promoure un espai de debat i reflexió de l’associacionisme i el voluntariat. Els objectius són avaluar els principals efectes de la crisi sanitària sobre les entitats i decidir quines han de ser les prioritats després de la crisi.

A causa de la pròrroga del termini del procés participatiu, la trobada virtual de l’associacionisme i el voluntariat es posposa per al divendres 13 de novembre a les 10 hores.

Procés participatiu

Durant aquests quinze dies més, les entitats i les persones voluntàries tenen l’oportunitat per fer aportacions, propostes i idees sobre aquests dos eixos:

  • EIX 1: Com ens ha impactat la crisi COVID19? 
    • Quines han estat les necessitats i mancances detectades durant la situació d’emergència?
    • Quin ha estat l’Impacte de la crisi sobre l’estructura i la gestió de les entitats?
    • Quin ha estat l’Impacte de la crisi sobre les persones ateses?
    • Quin ha estat Impacte de la crisi sobre el voluntariat?
  • EIX 2: Quines han de ser les prioritats a partir d’ara?
    • Polítiques públiques: propostes de canvi i noves estratègies a implementar.
    • L’estratègia de les entitats: noves orientacions i noves mirades.
    • Oportunitats i aprenentatges de la crisi covid19 en el sector.
    • Recursos necessaris per garantir la viabilitat de les entitats

Per poder fer sentir la seva veu, les entitats i les persones voluntàries hauran d’accedir al procés participatiu de l’associacionisme i el voluntariat a través del portal participa.gencat.cat. Un cop s’ha accedit a aquest procés participatiu, caldrà registrar-se per poder fer les aportacions. Registrar-se és molt senzill, només cal tenir un correu electrònic de referència i una contrasenya.

Els participants podran fer tantes aportacions com vulguin, a qualsevol dels temes, o a tots. Les aportacions hauran de tenir un màxim de 1.000 caràcters. Per fer-ho, caldrà seleccionar d’un desplegable a quin del temes respon l’aportació. Un cop finalitzat el termini de presentació de propostes, des de la DGACC es farà el buidatge, l’anàlisi i la seva síntesis per poder debatre-les el 13 de novembre, en el marc d’una trobada virtual amb representants del sector.

Trobada virtual de l’associacionisme i el voluntariat

El divendres 13 de novembre a les 10 hores tindrà lloc la trobada virtual de l’associacionisme i el voluntariat a través de la plataforma Zoom, que comptarà amb la participació de les entitats del Consell de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya i de la resta d’entitats inscrites. Durant els propers dies s’obrirà el termini per inscriure’s i participar-hi, posant a disposició de totes les entitats un formulari d’inscripció a través del web voluntariat.gencat.cat. Serà en el marc d’aquesta trobada virtual on es debatran les propostes recollides del procés participatiu per a la seva validació i aprovació.