La presidenta del Consell Comarcal de la Noguera, Concepció Cañadell, i el sub-director general de Cooperació Social i Voluntariat, Marc Viñas, han donat la benvinguda als 25 Punts de Voluntariat que han participat en la trobada.

Punt de Voluntariat Local de Catalunya

Tot seguit, el director de l’Àrea dels Serveis Socials de la Noguera, Josep Lluís Bonet i la tècnica del Punt de Voluntariat La Noguera, Irene Gardeñes, han presentat el Punt de voluntariat i han explicat algunes de les activitats més destacades, com la posada en marxa del Punt del Voluntariat i el treball amb les entitats.

Gardeñes ha apuntat que el Punt de Voluntariat la Noguera treballa en xarxa amb la resta de serveis d’inclusió social del Consell Comarcal amb una aposta clara per la intervenció comunitària.

Novetats i treball en xarxa

Al seu torn, en Marc Viñas ha explicat el procés i el resultat de la marca “Punts de Voluntariat Local de Catalunya” que es va duu a terme per mitjà d’un grup de treball amb la participació d’alguns Punts de Voluntariat. A més a més, ha presentat les línies mestres del Contracte Programa 2020-2023.

Per acabar, s’ha dut a terme diferents dinàmiques de grup per tal de definir serveis essencials dels Punts de Voluntariat com el servei d’atenció a la ciutadania que vol fer voluntariat.

Consolidació de les trobades

La primera trobada va neixer l’any 2014 arran de la demanda repetida de molts dels ens locals de disposar d’un espai compartit de coneixement i de treball en temes de voluntariat.