
El certificat digital és l’eina que et permet identificar-te digitalment, realitzar tràmits en línia amb plenes garanties jurídiques (sol·licitar subvencions, pagar impostos…) i signar els documents digitals amb la mateixa validesa legal que la signatura manuscrita.
Arran l’entrada en vigor de la Llei 39/2015, la presentació en paper de sol·licituds d’alta, modificació i baixa al Cens d’entitats del voluntariat deixaran de tenir validesa i, caldrà que, progressivament les entitats, com a persona jurídica, incorporin els mitjans de signatura electrònica reconeguts per l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Has de tenir present que en el cas de presentar la sol·licitud presencialment, rebràs un requeriment perquè facis el tràmit electrònicament i la teva sol·licitud no es tindrà en compte fins que la presentis electrònicament.
No obstant això, i com a mesura temporal, des del Servei de Promoció de l’Associacionisme i el Voluntariat, digitalitzem els teus documents i et retornem els documents originals per tal que el vostre expedient digital sigui més àgil en la tramitació i posterior resolució.
Pots consultar els diversos avantatges de la certificació digital i pots trobar més informació dels certificats digitals en aquest recurs de Xarxanet.org.