Objectiu general
Aplicar tècniques comunicatives per dir que no en els processos de selecció del voluntariat i orientar a la persona voluntària segons el seu perfil.
Continguts d'aprenentatge
- La paraula “No” a la societat.
- La selecció del voluntariat.
- Els criteris de la selecció d´entitat i de confidencialitat de l’entitat .
- El perfil de la persona que selecciona voluntaris: l’autoavaluació de la pròpia competència.
- L´adequació entre el perfil de voluntariat i el perfil de la persona.
- La presa de decisió en l´elecció del candidat.
3. Quan i com dir “No”.
4. Els processos de derivacions i orientacions en la selecció del voluntariat.
Destinataris
Coordinadors i coordinadores de voluntariat que vulguin aprofundir i practicar sobre la gestió del “no” en les entrevistes de voluntariat.
Superar satisfactòriament el curs, d’acord als criteris d’avaluació establerts, dóna dret a l’obtenció d’un diploma del Pla de Formació de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya, expedit per la Direcció General d’Acció Comunitària i Innovació Social.
Aquest curs dona resposta al III Pla Nacional de l’Associacionisme i el voluntariat:
L26 Programes de suport als ens locals per potenciar la formació al territori.
L26 Programes de suport als ens locals per potenciar la formació al territori.
*la matrícula és gratuïta per iniciativa de Ajuntament de Vilafranca del Penedès, que ha programat aquesta formació per donar resposta a les necessitats formatives associatives i de voluntariat de Vilafranca del Penedès
