Descripció del contingut

Mòdul 1: ENTRANT EN LA MATÈRIA (4,5 hores)

  • La resposta psicopedagògica: educació emocional
  • Justificació i necessitat d’una educació emocional
  • Què cal saber sobre les emocions?

Mòdul 2: MARC CONCEPTUAL DE L’EMOCIÓ (4,5 hores)

  • Com es produeix una emoció?
  • El mecanisme de valoració
  • Els components de l’emoció
  • Orexis: predisposició a l’acció
  • Concepte d’emoció
  • Els fenòmens afectius

Mòdul 3: CLASSIFICACIÓ DE LES EMOCIONS (4,5 hores)

  • Funció de les emocions
  • Estructura de les emocions
  • Emocions positives i negatives
  • Les famílies d’emocions
  • Pregunta: emocions bàsiques, primàries o discretes?
  • Classificació de les emocions

Mòdul 4: LA INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL (4,5 hores)

  • Evolució del concepte d’intel·ligència
  • La teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner
  • Més reflexions sobre la intel·ligència
  • Antecedents de la intel·ligència emocional
  • Bibliografia per a saber més
  • El debat al voltant de la intel·ligència emocional.
  • L’educació emocional

Destinataris i requisits mínims d’accés

Educadors/es, monitors/es, responsables d’activitats, etc.

No es requereixen coneixements previs.

Convocatòries previstes

No hi ha convocatòries.

Escoles que imparteixen el curs