Descripció del contingut
Mòdul 1: ENTRANT EN LA MATÈRIA (4,5 hores)
- La resposta psicopedagògica: educació emocional
- Justificació i necessitat d’una educació emocional
- Què cal saber sobre les emocions?
Mòdul 2: MARC CONCEPTUAL DE L’EMOCIÓ (4,5 hores)
- Com es produeix una emoció?
- El mecanisme de valoració
- Els components de l’emoció
- Orexis: predisposició a l’acció
- Concepte d’emoció
- Els fenòmens afectius
Mòdul 3: CLASSIFICACIÓ DE LES EMOCIONS (4,5 hores)
- Funció de les emocions
- Estructura de les emocions
- Emocions positives i negatives
- Les famílies d’emocions
- Pregunta: emocions bàsiques, primàries o discretes?
- Classificació de les emocions
Mòdul 4: LA INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL (4,5 hores)
- Evolució del concepte d’intel·ligència
- La teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner
- Més reflexions sobre la intel·ligència
- Antecedents de la intel·ligència emocional
- Bibliografia per a saber més
- El debat al voltant de la intel·ligència emocional.
- L’educació emocional
Destinataris i requisits mínims d’accés
Educadors/es, monitors/es, responsables d’activitats, etc.
No es requereixen coneixements previs.
Convocatòries previstes
No hi ha convocatòries.