Avui es dóna el tret de sortida al II Congrés Europeu de Voluntariat amb la posada en marxa de la web del Congrés, que compta amb un espai de participació i reflexió obert a tot els agents implicats. Participa-hi!

Des d’avui mateix tens a la teva disposició la web del II Congrés Europeu de Voluntariat, impulsat pel Departament de Benestar Social i Família en el marc de l’Any Europeu de Voluntariat 2011. En aquesta pàgina pots consultar tota la informació relacionada amb el Congrés així com la manera de participar-hi.

Amb la publicació de la web també comença la fase precongressual o Congrés Obert, un espai virtual de participació que, del 29 de setembre al 23 d’octubre, acostarà a tothom els diferents debats del Congrés presencial, que se celebrarà el novembre a Barcelona.

El Congrés Obert té com a objectius fomentar la participació de voluntaris, voluntàries, entitats, organitzacions i administracions de tot Europa i ajudar a configurar el marc de treball per al Congrés presencial.

En aquest espai virtual, les persones interessades poden participar als diferents tallers de debat que configuren el II Congrés Europeu del Voluntariat:

Taller 1: El voluntariat, compromís al llarg de la vida
Taller 2: Gestió del voluntariat
Taller 3: Nous models de voluntariat
Taller 4: Formació del voluntariat
Taller 5: Polítiques públiques de promoció del voluntariat
Taller 6: Nous models de col•laboració
Taller 7: Territoris socialment responsables

El II Congrés Europeu del Voluntariat se celebrarà a Barcelona els dies 9, 10 i 11 de novembre. Les inscripcions, que són gratuïtes i es faran entre el 5 i el 25 d’octubre a la web del Congrés, inclouen també la inscripció al Marketplace.

Recordeu que per seguir l’actualitat i saber com avança el II Congrés Europeu del Voluntariat, podeu consultar: congreseuropeuvoluntariat.gencat.cat, www.voluntariat.org , www.xarxanet.org , Facebook i #eurovol2011 a Twitter.