El Cens d’entitats de voluntariat és una eina de reconeixement públic de les organitzacions de voluntariat i una garantia de qualitat en la mesura que les entitats incloses donaran compliment al que estableix la Llei 25/2015, de 30 de juliol, del voluntariat i foment de l’associacionisme.

El Cens d’entitats del voluntariat és gratuït, i malgrat no ésser obligatori; permet aconseguir un seguit d’avantatges per a les entitats que gestionen persones voluntàries:

  • Rebre del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies informació d’interès per a les entitats.
  • Poder sol·licitar ajuts via convocatòries de subvencions.
  • Poder presentar-se al Premi Voluntariat.
  • Estar vinculat amb la resta d’organitzacions de voluntariat.
  • Quines entitats poden censar-s’hi?

    Poden censar-se les entitats que compleixin els requisits següents:

    • Ser entitat sense ànim de lucre (associacions, fundacions, cooperatives d’iniciativa social els estatuts de les quals considerin la possibilitat d’acollir voluntariat, o grups organitzats amb la personalitat jurídica delegada d’una altra entitat).
    • Comptar amb persones voluntàries per dur a terme les seves activitats principals (totalment o parcial) de forma estable.
    • Disposar d’un pla de voluntariat que garanteixi la relació entre entitat i persona voluntària, d’acord amb un full de compromís subscrit per ambdues parts.
    • Dur a terme les seves activitats d’acord amb la legislació i la normativa de tipus sectorial que li sigui aplicable segons el seu àmbit d’actuació (article 5 de la Llei 25/2015).
    • Desenvolupar la seva acció en un o més dels disset àmbits d’actuació del voluntariat (article 5 de la Llei 25/2015).
  • Documentació necessària per a l’alta al cens d’entitats del voluntariat

    Documentació obligatòria

    Documentació complementària

    • Fotocòpia dels estatuts en el cas que l’entitat no autoritza al Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a consultar les dades de l’entitat o a una altra administració o organisme  i/o estigui inscrita en un registre diferent del Registre general de dret i entitats jurídiques.
    • Fotocòpia del NIF de l’entitat, si no s’autoritza el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies a consultar les dades de l’entitat o a una altra administració o organisme.
    • En el cas de no disposar de DNI, el representant legal de l’entitat ha d’adjuntar fotocòpia compulsada del passaport o NIE.
    • Document d’identitat estrangera, si escau.
  • Alta, baixa i modificació de dades al Cens d’entitats del Voluntariat
  • Cercador d’entitats censades

    Pots cercar les entitats censades mitjançant aquest cercador.