La 24a edició de l’Escola d’estiu del voluntariat és un projecte de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària (DGACC) que ofereix activitats formatives gratuïtes per a persones voluntàries, coordinadors i coordinadores de voluntariat i responsables d’entitats.
Enguany l’Escola serà en format presencial i tindrà lloc el proper 27 de juny a la Llotja de Lleida. Constarà de tres tallers simultanis en dos horaris de matí. L’inscripció és gratuïta i obligatòria mitjançant aquest formulari.
Inauguració i benvinguda Institucional
Benvinguda per part del Director General d’Acció Cívica i Comunitària, Departament de Drets Socials.
Taller 1: PARAULES QUE T’AJUDEN A ESTIMAR: “Les paraules i la vida”
En l’àmbit del voluntariat es viuen moltes situacions que calen interpretar i gestionar. La comprensió d’aquestes situacions genera un diàleg intern i també un relat.
Cal prendre consciència del poder de les nostres paraules i l’impacte que tenen en el nostre interior. Quina és la qualitat del teu diàleg? Quines veus hi predominen? De quines emocions beuen les teves paraules?
T’oferim recursos per treballar el teu benestar emocional i el de les persones que acompanyes. T’ensenyem a cultivar paraules que curen.
- Docent
Paula Gelpi . Facilitadora de processos de creixement personal, grupal i organitzacionalen diferents ecosistemes (educatiu, sanitari, organitzacional i social).
Llicenciada en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport. Postgrau Universitari: ”Expert en expressió artística i dansa”. Màster en “Ecologia Emocional”i Màster en “Neuroeduació i Educació Física”; Postgrau Universitari en “Educació Emocional i benestar”.
Coautora del llibre “Aprendre a Ser. Per una pedagogia de la Interioritat”. Buxarrais i Burguet (Coords). Creadora Del Programa Formatiu “Incorporarte”: Aprendre, Educar I Créixer Amb El Cos I El Moviment”quevincula Salut de l’Ésser, Emocions, Neurociència, Cos.
Formadora de formadors en l’àmbit: educació emocional, treball en valors i creixement personal; innovació metodològica; educació corporal per a la salut integral.
- Objectius
- Conèixer la importància del llenguatge emocional.
- Millorar la qualitat del nostre diàleg intern.
- Continguts
- La comunicació afectiva.
- El poder de les paraules, el que es diu, el que no es diu i el seu impacte.
- Dinàmiques de gestió emocional.
Taller 2: COMUNICACIÓ NO VIOLENTA: “Comunicar-se des del cor”
El model de comunicació no violenta desenvolupat pel Dr. Marshall Rosenberg ens permet reestructurar la nostra manera d’expressar i d’escoltar els altres. Ens fa ser conscients del que observem, sentim i necessitem.
El principal objectiu és que les persones es comuniquin entre si, amb empatia i eficàcia, fomentant relacions sanes mitjançant una comunicació assertiva i coherent amb els nostres valors.
La comunicació no violenta ens permet establir relacions personals que es basin en el respecte, l’afecte i la cooperació. Ens ajuda a resoldre satisfactòriament els conflictes, siguin personals o professionals.
- Docent
Carme Alba. Formador i consultor d’agilitat i innovació
Llicenciada en Ciències Econòmiques, Màster en Autolideratge i Conducció de grups, Màster Ecologia Emocional.
Certificació en facilitació de dinàmiques de grup, Experta en PNL, Mindfulness i Comunicació verbal i no verbal.
Consultora i Professora del Màster d’Ecologia Emocional.
- Objectius
- Conèixer el model de comunicació no violenta i els seus elements claus.
- Millorar la nostra comunicació amb els altres potenciant l’assertivitat i l’empatia.
- Donar eines per poder utilitzar aquest model de comunicació en la nostra vida quotidiana.
- Continguts
- Suposicions i intencions de la comunicació no violenta. Els quatre passos:
- Observació dels fets sense avaluar
- Identificació i expressió dels sentiments
- Identificació i expressió de les necessitats
- Formulació de la petició
- El procés d’expressar i transformar l’enuig mitjançant la comunicació no violenta. Com hem de gestionar la nostra ira i la d’altres persones?
- Suposicions i intencions de la comunicació no violenta. Els quatre passos:
Taller 3: ELS NOSTRES REPTES SUMEN ALS DE L’EQUIP: “Què ens frena o ens ajuda a construir equips de confiança?”
La confiança i l’emoció ens permeten coordinar accions amb els altres. Si hi ha un alt nivell de confiança és més fàcil construir equips efectius, compartir objectius i mantenir relacions sòlides, cosa imprescindible en el món del voluntariat.
- Docent
Nàyade Navarro. Consultora i formadora d’emprenedoria i diversitat o en competències i diversitat
Assessora acreditada per l’Agència per la Competitivitat de l’Empresa en Estratègia i Comunicació.
Professora i tutora d’emprenedoria i Coach transformacional i de lideratge, especialitzada en diversitat.
Membre Actiu de l’associacionisme, en l’actualitat a la Junta de les associacions Xarxa Onion i Dones Que Inspiren.
- Objectius
- Analitzar-nos, mirar cap a dins, tenir confiança, fer cas de la nostra intuïció
- Atendre la nostra vulnerabilitat, sentir el nostre camí
- Saber quins són els nostres reptes per sumar el que és individual i el que és col·lectiu.
- Continguts
- Farem un recorregut pels nostres reptes personals a través d’imatges sobre allò que ens frena i ens ajuda a construir equips i analitzarem tot el que tenim per confiar.