Exposició itinerant “Connecta’t al voluntariat”
  • Inici
  • Exposició itinerant “Connecta’t al voluntariat”
Exposició Connecta't al voluntariat

L’exposició itinerant “Connecta’t al voluntariat” és una acció de promoció de l’associacionisme i el voluntariat de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària (DGACC), per tal de fer difusió i donar visibilitat a la tasca de les persones voluntàries.

Es tracta d’una exposició itinerant que recull el testimoni de persones voluntàries d’arreu del país. El muntatge explica les seves vivències, emocions i sensacions, i busca donar a conèixer a la ciutadania què és el voluntariat i els diferents àmbits on es pot desenvolupar.

L’exposició està formada per 14 plafons i 11 videoentrevistes. Pots veure i llegir les entrevistes a les persones voluntàries que hi apareixen.

  • Objectius
    • Donar a conèixer a la ciutadania què és el voluntariat i donar visibilitat a la tasca de les persones voluntàries.
    • Augmentar el nombre de persones que s’incorporen al voluntariat i mostrar que hi ha un ampli ventall d’àmbits on es poden realitzar les accions de voluntariat.
    • Visualitzar les entitats de voluntariat com l’espai natural on es desenvolupen les accions de voluntariat.
  • Estructura

    L’exposició està formada per 14 plafons de cartró i 11 videoentrevistes.

    1) Plafons:

    • 3 són la coberta, la presentació i els crèdits.
    • 11 són l’experiència de voluntariat de diferents persones.

    2) 11 Videoentrevistes :

    • Vídeos de 3 minuts en què s’entrevista les persones voluntàries que apareixen als plafons.
  • Continguts
    • 14 plafons de cartró, amb fotografia i text per una sola cara, amb les mides següents: 210 cm d’alt x 105 cm ample + 28 peanyes de suport 65 cm alt x 40 cm ample. Tres d’aquests plafons són de crèdits i presentació sobre el voluntariat i els altres 11 són històries i testimonis de persones voluntàries reals d’entitats, de diferents àmbits i perfils.
    • Un enllaç web i una memòria USB amb 11 videoentrevistes a les persones voluntàries, per passar en un televisor/projector (optatiu, ja que es necessita material disponible per part del sol·licitant: televisor o projector, portàtil i en cas de l’enllaç web, una xarxa wifi).
  • Requeriments tècnics i logístics
    • L’exposició pot adaptar-se a partir d’un espai mínim de 17 m2 lineals de paret, de manera que es mostrin els 14 plafons junts, separats per un espai d’uns 20 cm com a mínim i disposats contra la paret de la sala.
    Distribució exposició Connecta't al Voluntariat
    • Els plafons també es poden disposar de manera obliqua formant un angle amb la paret de la sala quan els metres lineals no permetin mostrar-los enfrontats a la paret. Llavors s’ha de disposar de prou metres quadrats perquè els plafons formin una U i sense que cap plafó n’amagui cap altre.
    Distribució exposició Connecta't al Voluntariat
    • Exemple amb fotos de muntatge en disposició obliqua dels plafons i el vídeo de l’exposició:
    Imatge de l'exposició itinerant “El Voluntariat a Catalunya”

    Imatge de l'exposició itinerant “El Voluntariat a Catalunya”

    Imatge de l'exposició itinerant “El Voluntariat a Catalunya”
    • Un televisor/projector damunt d’una peanya o superfície elevada i un portàtil per connectar al televisor o projector per poder passar el vídeo amb les entrevistes de les persones voluntàries Instruccions per mostrar les entrevistes en vídeo de l’exposició “Connecta’t al voluntariat”.
    • Una xarxa wifi en cas de fer servir l’enllaç web per tal de veure les videoentrevistes.
    • Embalatge: disposem de quatre jocs de l’exposició itinerant. A continuació es mostren les característiques dels embalatges de cadascun d’ells:
      • Joc 1 (caixa núm. 1): Consta d’una caixa de fusta per als plafons i peanyes (mides 215 x 110 x 40 cm, amb rodes) i una memòria USB.
      • Joc 2 (caixes núm. 2): Consta de dues caixes de fusta, una per als plafons (mides 219 x 112 x 25 cm, amb rodes) i una altra per a les peanyes (mides 73 x 57 x 42 cm, amb rodes) i una memòria USB.
      • Joc 3 (caixes núm. 3): Consta de dues caixes de fusta, una per als plafons (mides 219 x 112 x 25 cm, amb rodes) i una altra per a les peanyes (mides 73 x 57 x 42 cm, amb rodes) i una memòria USB.
      • Joc 4 (caixes núm. 4): Consta de dues caixes de fusta, una per als plafons (mides 219 x 112 x 25 cm, amb rodes) i una altra per a les peanyes (mides 73 x 57 x 42 cm, amb rodes) i una memòria USB.
  • Itinerància de l’exposició

    2021:

    • Vilafranca del Penedès: Associació de veïns i veïnes del barri de Sant Julià (Plaça de la Sardana, s/n) Del 17 al 26 de setembre.

    2020:

    • Caldes de Montbui: Biblioteca (Carrer de Santa Teresa, 3, 5) Del 3 al 24 de març.
    • Barcelona: Hospital Vall d’Hebron (Passeig Vall d’Hebron 119-129) Del 3 al 28 de febrer.
    • El Papiol: Biblioteca Valentí Almirall (Passatge Parellada, 1) De l’1 al 21 de febrer.

    2019:

    • Badalona: Casal de Gent Gran de Badalona-Pomar (av. Terrassa, s/n). Del 9 al 22 de desembre.
    • Vilanova i la Geltrú: Casa del Mar (Passeig Marítim, 63). Del 4 al 22 de desembre.
    • Vilanova i la Geltrú: Auditori Eduard Toldrà (C/ Olesa de Bonesvalls, 8). 3 de desembre.
    • Solsona: Casal Cívic Solsona (carrer Antoni Gaudí, 2-A). Del 18 al 29 de novembre.
    • Figueres: Consell Comarcal de l’Alt Empordà-Oficina Jove de l’Alt Empordà (C/Anicet de Pagès 2). Del 16 de novembre al 26 de desembre.
    • Santa Coloma de Queralt: Biblioteca pública de Santa Coloma de Queralt (Pati del Castell S/N). Del 9 al 24 de novembre.
    • Vic: Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (Torre dels frares – C. De la Laura 13). Del 4 al 25 de novembre de 2019.
    • Solivella: La Societat (Carretera de Montblanc a Artesa,78). 25,26 i 27 d’octubre i 1,2 i 3 de novembre.
    • Canovelles: Casal Cívic de Canovelles (Carrer Sant Jordi – Ctda. Pg. Lluís Companys). Del 23 d’octubre al 4 de novembre.
    • Torelló: Casal Cívic de Torelló (carrer Rocaprevera, 31). Del 7 al 18 d’octubre.
    • Montblanc: Consell Comarcal de la Conca de Barberà. Palau Alenyà (Sant Josep, 18). Del 2 al 22 d’octubre.
    • L’Hospitalet de Llobregat: Hospital de Bellvitge –  Consultes externes  (Carrer de la Feixa Llarga, s/n). De l’1 al 31 d’octubre.
    • Badia del Vallès: Federació d’Entitats Culturals de Badia del Vallès. Biblioteca Vicente Aleixandre (av. De la mediterrània, s/n). De l’1 a l’11 d’octubre.
    • Blanes: Casal Cívic Blanes – Benet Ribas (Pl. Espanya, 3). Del 23 al 29 de setembre.
    • Balaguer: Consell Comarcal de la Noguera (carrer Àngel Guimerà, 28). De l’1 al 12 de juliol.
    • Barcelona: Hotel d’Entitats de Gràcia ( Providència, 42). Del 26 de juny al 7 de juliol.
    • Salt: Hotel d’Entitats Les Bernardes (Sant Dionís, 42). Del 13 al 24 de juny.
    • Santa Perpètua de Mogoda: Casal Cívic de Santa Perpètua de Mogoda (carrer Ramon d’Abadal, s/n). De l’1 al 10 de juny.
    • Salt: Casal Cívic Les Bernardes (plaça Diputació, 2 ). Del 6 al 16 de maig.
    • El Vendrell: Trobada d’entitats socials “Viu el Vendrell” (sala d’exposicions La Fusteria, carrer Major, 16). Del 23 d’abril al 4 de maig.
    • Olesa de Montserrat: Casal Cívic d’Olesa de Montserrat (antiga carretera de la Puda, s/n). De l’1 al 10 d’abril.
    • Blanes: Casal Cívic de Blanes – Can Borell (passatge Mas Borell, 1-3). Del 18 al 28 de març.
    • Igualada: Casal Cívic d’Igualada-El Passeig (passeig Mocent Jacint Verdaguer, 67). Del 4 al 14 de març.
    • Alcanar: Casal Cívic d’Alcanar (plaça Lluís Companys, s/n). Del 18 al 28 de febrer.
    • Ripoll: Casal Cívic de Ripoll-La Devesa del Pla (carrer Concepció Ducloux, s/n). Del 4 al 14 de febrer.
    • Terrassa: Casal Cívic de Terrassa (carrer Ricard Wagner, 2). Del 21 al 31 de gener.
    • Balaguer: Casal Cívic de Balaguer  (carrer Miracle, 23). Del 7 al 17 de gener.

    2018:

    • Barcelona: Fira de Barcelona. Del 14 al 17 de desembre a la seu de La Marató de TV3.
    • Mataró: Centre Cívic Cabot i Barba (plaça de Miquel Biada, 5). Del 4 al 12 de desembre.
    • Santa Coloma de Gramenet:Biblioteca Singuerlín de Santa Coloma de Gramenet (plaça Sagrada Família s/n). Del 27 de novembre al 2 de desembre.
    • Santa Coloma de Gramenet: Teatre Josep Maria de Sagarra (carrer del President Companys, 27). Del 24 al 26 de novembre.
    • Sabadell: Biblioteca Vapor Badia (carrer de les Tres Creus, 127-129).  Del 7 al 22 de novembre.
    • Barcelona: Casal de Gent Gran de Sants. Del 4 al 17 d’octubre.
    • Barcelona: Campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Del 19 de setembre al 3 d’octubre.

Com se sol·licita l’exposició?

Si sou una organització local, organisme o ens públic o entitat privada, podeu sol·licitar l’exposició mitjançant el formulari adjunt i seleccionar les dates dins de la disponibilitat del calendari.
La presentació de la sol·licitud implica l’acceptació de les condicions generals exposades al formulari.

Fitxa tècnica – “Connecta’t al voluntariat”

Condicions generals per la sol·licitud de l’exposició

Vídeos de l’exposició

Plafons de l’exposició