El passat 20 d’octubre, 26 representants de les juntes directives d’entitats de persones immigrants van participar en una jornada sobre Aspectes Bàsics de la Gestió Associativa, organitzada amb col•laboració interdepartamental. |
El passat 20 d’octubre va tenir lloc una jornada sobre els Aspectes Bàsics de la Gestió Associativa, organitzada en el marc del treball interdepartamental de suport a les entitats de persones immigrades que des de fa temps duen a terme la Direcció General D’acció Cívica i Comunitària (DGACC) i la Direcció General per a la Immigració (del Departament de Benestar Social i Família) i la Direcció General d’Afers Religiosos, del Departament de Governació i Relacions Institucionals.
La sessió va ser impartida per l’advocat responsable del Servei d’Assessorament Jurídic que gestiona l’entitat Suport Associatiu amb el finançament del Departament de Benestar Social i Família.
L’objectiu principal d’aquesta xerrada ha estat donar resposta a la necessitat de definir conceptes teòrics i posar al dia i en comú els aspectes principals que defineixen la gestió associativa, així com el seu funcionament intern en relació a les obligacions legals i jurídiques. La sessió ha contemplat també una breu presentació dels recursos bàsics que des de la DGACC s’ofereixen a les entitats de voluntariat i a les associacions per a la millora de la seva actuació.
La jornada va estat molt ben rebuda i valorada i s’ha caracteritzat per ser molt participada entre els assistents, la qual cosa posa de manifest la inquietud d’aquesta part del sector per millorar i avançar.