Potenciem la comunicació

Barcelona
19 de setembre de 2018

Universitat Pompeu Fabra (Campus del Poblenou, c/ De Roc Boronat, 138, Barcelona)

 

Ponents


Noemí Fuster

BonDiaMon

És microbiòloga i en breu doctorada per la Universitat de Barcelona. Això la va portar a fundar una ONG l’any 2008 anomenada Africa, Stop Malaria per prevenir la malària a Gambia i Senegal mitjançant l’ús de mosquiteres. Al llarg d’aquests 10 anys que ha fet de guia ha pogut interactuar sobre el terreny amb més de 150 voluntaris, molts d’ells era el primer cop que feien cooperació internacional, i amb més de 30 petites entitats d’àmbit local. Poder treballar mà a mà amb totes dues parts li va fer veure que sovint no hi havia una bona comunicació entre elles. Per una part les persones voluntàries volien col·laborar amb entitats petites però no les trobaven i per altra les entitats no estaven fent visible la seva tasca perdent d’aquesta manera moltes oportunitats i recursos. Per això fa dos anys Noemí Fuster va decidir fundar BonDiaMon, una entitat sense ànim de lucre que ajuda a les petites ONGs a tornar-se visibles i les posa en contacte amb les persones amb ganes de fer voluntariat i canviar el món, tot mitjançant la comunicació social en positiu.



Dolors Reig

El caparazón

La Dolors Reig (@dreig) és l’autora principal de l’espai “El caparazón”. Treballa actualment com a freelance en tasques de conferenciant, consultora, professora per diferents empreses, institucions, universitats, rscoles de negoci, etc. També forma part de diversos comitès científics, editorials en àmbits de pensament, coneixement, innovació, cultura, tendències a internet i col·labora amb diferents mitjans de comunicació i consells d’experts.

Llicenciada en Psicologia Social, Màster en Inserció Laboral, Multimèdia i desenvolupament web, participa freqüentment en diferents publicacions i esdeveniments en els temes que domina: dinamització de comunitats, xarxes socials, web social, tendències a Internet, empresa 2.0, social media, innovació social, educació, noves professions, etc.

Ha publicat “Socionomia”, sobre la “Societat augmentada”, centrat en Internet com a potenciador de la sociabilitat, “Los jóvenes en la era de la hiperconectividad”, etc.


Laia Mateu

Associació Lectura Fàcil

  • Llicenciada en Filologia francesa, per la Université Blaise Pascal (França).
  • Postgrau en Correcció Lingüística, per la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • Estudis de Traducció, a la Universitat Oberta de Catalunya.
  • Imparteix cursos de llengua a l’Escola de Turisme de la Universitat de Barcelona.
  • Adapta, tradueix i corregeix textos de Lectura Fàcil.
  • Imparteix cursos sobre tècniques de redacció en Lectura Fàcil.

Núria Martínez

Punt de Referència

És psicòloga especialitzada en intervenció psicosocial. Actualment sóc tècnica de Punt de Referència, concretament del projecte Referents. Es tracta d’un projecte que dóna suport a l’emancipació del jovent extutelat i en risc d’exclusió a través de l’acompanyament professional i la mentoria.


Brenda Bär

Centre d’Aprenentatge Servei

Mestra de Primària i graduada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat de Barcelona. Màster en recerca, educació física i innovació educativa per la mateixa universitat i doctoranda del programa de Educació i Societat amb una tesi vinculada a la construcció de municipis educadors a partir de l’aprenentatge servei i altres pràctiques d’educació comunitària.
Durant aquests anys ha treballat a diversos centres educatius com a mestra i ha format part del Programa d’Acompanyament per l’Èxit Educatiu de la Fundació Catalunya La Pedrera. Participa al Grup de Recerca en Educació Moral (GREM), amb el qual ha treballat en diverses publicacions sobre els processos de transformació dels centres educatius que aposten globalment per l’Aprenentatge Servei. Entre aquestes el llibre “Educar con sentido” escrit conjuntament amb el Josep Puig i l’Anna Carmona.
Ha participat en el projecte d’arrelament de l’Aprenentatge Servei en les pràctiques d’educació per la justícia global a diferents districtes de la ciutat, impulsat per la Direcció de Cooperació Internacional i Justícia Global de l’Ajuntament de Barcelona.


Alberto Ibai

FUNDESPLAI

Mediador, entrenador i formador. Durant anys ha estat combinat el meu treball com mediador comunitari amb la meva veritable passió, la formació. Actualment em dedico al “coaching” professional, al desenvolupament d’equips i a la formació en habilitats personals

Gaudeixo entrenant a persones, aprofitant el més rellevant de les diferents formacions que he cursat per posar-ho a la seva disposició i extreure aprenentatges conjunts cada dia.


Esther Hierro

MARINVA

És consultora especialitzada en comunicació a través del joc i des de 2004 treballa
a MARINVA (www.marinva.es), empresa pionera en l’àmbit del joc com a estratègia, metodologia i tècnica de comunicació, formació i educació. Educadora social, en una altra vida va ser publicista.
En el seu temps lliure, a més de ser secretària de l’Associació Internacional pel Dret de nens i nenes a jugar a Espanya (www.ipaworld.org), i flipar amb la intervenció a través del joc en l’àmbit hospitalari, té debilitat per aprendre , jugar i veure diversos capítols de sèries seguits com si no hi hagués un demà.


Laura Cardús

AFEV Catalunya

Doctora en antropologia i graduada en magisteri, ha fet recerca i gestió de projectes educatius. Actualment és tècnica de projectes de mentoria i de voluntariat a “AFEV”, al càrrec del projecte de mentoria social i educativa “enTàndem”, on estudiants universitaris/àries acompanyen voluntàriament a infants o adolescents en situacions de vulnerabilitat. Des de fa tres anys és docent per a educadors/es socials a la UOC i formadora als tallers de capacitació sobre gestió de projectes de mentoria de la Coordinadora de Mentoria Social.