
Aquest dimarts 29 de gener, el centre cívic La Geltrú va acollir la presentació del Punt de Voluntariat de VNG, un lloc de trobada, orientació i assessorament que té la finalitat d’acompanyar a les persones que volen fer voluntariat i les entitats que busquen voluntaris i voluntàries. És un servei que s’ofereix des de l’Oficina d’Entitats i té el suport de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària (DGACC).
La presentació, a la qual van assistir-hi una trentena de persones, va anar a càrrec de la regidora de Participació, Blanca Albà, i de la cap del Servei de Promoció de l’Associacionisme i el Voluntariat de la DGACC, Eva Ribera.
Blanca Albà va lloar el paper de les entitats de la ciutat i va explicar el perquè de la creació del Punt de Voluntariat “les noves necessitats han portat l’Oficina a crear el Punt de Voluntariat, una finestreta única on orientar les persones que s’adrecen a l’Ajuntament interessades en temes de voluntariat”.
Per la seva part, l’Eva Ribera va expressar-se en termes similars respecte a la tasca que fan les entitats i va fer una presentació detallada del marc legal del voluntariat amb la Llei 25/2015 del voluntariat i del foment de l’associacionisme i del paper que tenen els municipis en la dinamització del voluntariat.
Durant l’acte, l’Observatori del Tercer Sector va realitzar una dinàmica per conèixer les necessitats de les entitats entorn a la formació i el voluntariat, qüestions on el Punt de Voluntariat vol oferir suport.
L’Oficina d’Entitats
L’Oficina d’Entitats és un servei impulsat per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, que s’adreça tant a les entitats ja constituïdes com a aquelles persones que volen iniciar un projecte associatiu.
L’Oficina d’Entitats – Punt de Voluntariat, que depèn de la Regidoria de Participació Ciutadana, es troba a l’edifici de l’Ajuntament, a la plaça de la Vila, 8, o al telèfon 93 8140000, extensió 2040, o al correu electrònic entitats@vilanova.cat.