Coronavirus

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies posa a disposició de les administracions públiques i les entitats socials la plataforma Connecta’t al voluntariat per donar suport a persones vulnerables en el marc de l’emergència sanitària actual.

Les conseqüències derivades de les mesures adoptades davant l’excepcionalitat poden repercutir de manera molt significativa sobre persones en risc i col·lectius vulnerables, els quals mereixen una atenció especial i l’activació d’accions específiques.

Aquestes accions han de poder articular-se de manera que siguin efectives, per la qual cosa, la coordinació amb les autoritats públiques és essencial i imprescindible.  En el marc d’aquestes accions que volen mobilitzar la ciutadania per atendre les persones més vulnerables als efectes de la pandèmia, la plataforma Connecta’t al Voluntariat pot ser una eina útil i eficient per:

  • Amplificar les crides ja fetes des de l’àmbit local, amb l’objectiu d’arribar a més gent i poder disposar d’equips de persones voluntàries per atendre els serveis essencials que requereixen complementar l’acció dels i les professionals.
  • Esdevenir la plataforma tecnològica a través de la qual publicar les crides, amb la possibilitat de determinar el seu àmbit d’acció territorial, la descripció de la necessitat a cobrir i el perfil de persones que es busquen.
  • Ser un espai web de referència per trobar reunides i agrupades les diferents crides dels poders públics i de les entitats, amb l’objectiu que la ciutadana que estigui en disposició d’organitzar-se per atendre les necessitats bàsiques de la població vulnerable pugui trobar propostes que encaixin amb les seves possibilitats d’acció.

Recomanacions per a l’ús de la plataforma Connecta’t al voluntariat

Les crides que es poden difondre a través del portal Connecta’t al Voluntariat són les que compleixen amb les instruccions i recomanacions publicades tant pel Departament de Treball Afers Socials i Famílies com pel Departament de Salut.

En aquest sentit, recordem que el voluntariat en l’àmbit sanitari queda totalment desaconsellat pel perill que comporta la possibilitat que cada persona voluntària es transformi en un agent transmissor de la malaltia. També que qualsevol iniciativa d’aquestes característiques ha de seguir aquestes recomanacions per a l’organització de grups de persones voluntàries.

1. Registre a la plataforma

  • Publica el perfil del teu ajuntament o entitat. Fes el registre en línia a la plataforma Connecta’t al Voluntariat.
  • Un cop t’has registrat, es publicarà un perfil detallat que et permetrà donar a conèixer la teva organització. En aquest perfil es podrà actualitzar la següent informació:
    •  Logotip;
    • Imatge o vídeo;
    • Descripció de la missió de l’entitat;
    • Xarxes socials (Facebook i Twitter);
    • Adreça de correu electrònic.

Tota aquesta informació és recomanable que la incloguis per organitzar aquestes crides, especialment l’adreça electrònica que, si així ho considereu, serà el canal per mitjà del qual la gent interessada podrà contactar-vos i començar a organitzar-se.

2. Publicació de la crida

Des de la pàgina d’usuari o des de la pàgina Les meves propostes de voluntariat, cal fer clic a “Publicar una proposta de voluntariat” i incloure la següent informació:

  • Títol de la proposta;
  • Places disponibles;
  • Àmbit de la proposta;
  • Tipologia de proposta (puntual, estable, acció, etc);
  • Ubicació;
  • Informació d’interès (habilitats necessàries i descripció).

3. Contactar amb les persones interessades

Connecta’t al voluntariat està programada perquè el contacte amb les persones interessades es faci des de la plataforma. Atesa la singularitat de la situació, es recomana que s’inclogui una adreça de correu electrònic o un telèfon a la crida, perquè les persones interessades en participar-hi contactin directament.

4. La ciutadania que hi vol participar

La ciutadania interessada a participar d’una crida concreta, podrà accedir a la informació de cada una d’elles consultant la pàgina sense necessitat d’estar registrat. Des de la seva posada en funcionament el juliol de 2017 la plataforma ha incorporat més de 1.300 persones registrades, interessades a fer voluntariat: totes elles també tindran accés directe a la informació de les noves crides que es generin arran de l’emergència sanitària.

Suport per publicar la crida

Si necessiteu suport tant pel procés de registre de la vostra organització com en el procés de publicació de la crida, el Departament de Treball d’Afers Socials i Famílies, a través de la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària ha habilitat aquest adreça de correu  spav.tsf@gencat.cat per la qual us podeu adreçar per fer-hi consultes o demanar-nos suport.

Proposta de mesures d’higiene personal:

Seguir i informar de les recomanacions del Departament de Salut, consulteu l’enllaç de canal salut, on trobareu tota la informació actualitzada:

http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a-z/c/coronavirus-2019-ncov/